A Tőzsde a Huncraft módszere a játékon belüli kereskedelemre. A régi raktárakra épül, de a régi boltrendszertől eltérően bárhonnan használható (nem csak "boltokból"). A tőzsdén minden tranzakció és ajánlat névtelen. A kereskedelem lehetséges csoport számára (a csoport raktárát és bankszámláját használva), vagy saját célra (a saját raktárat, és a közönséges bankszámlát használva).
A tőzsdén csak közönséges anyagokat lehet eladni (tehát enchantolt tárgyakat nem). A tőzsde lényege, hogy vételi vagy eladási ajánlatokat lehet tenni. Az egymásnak megfelelő ajánlatok automatikusan kiegyenlítik egymást - így jön létre az üzlet.
Ajánlattétel előtt érdemes tájékozódni a tőzsdei kínálatról és ármozgásokról. Erre többféle parancs szolgál:
Ajánlatot tenni vagy saját névben, vagy egy csoport nevében lehet. Ezt váltani a /broker paranccsal lehetséges.
Csoport nevében akkor lehet kereskedni, ha a játékos legalább tiszti rangban a csoport tagja. A pénzforgalom a keretszámlán történik, a vásárolt termékek a csoport raktárába kerülnek (ill. az eladottak onnan szállítódnak el).
Saját névben bármikor lehet kereskedni. A pénzforgalom a bankszámlán történik, a vásárolt termékek a raktárba kerülnek.
A friss ajánlatokról es legutóbbi üzletkötésekről a spawn kovácsisten melletti hirdetőtábla azonnal tudósít! Ilyen hirdetőtáblát indokolt esetben lehet kérni saját városba is (ha van valami látványos hely vagy tőzsdeépület, ahol sokan járnak).
Erre két hasonló parancs szolgál:
Az anyag a szokásos Huncraft anyagnév.
A mennyiség a darabszám (minimum 1).
Az ár megadása többféleképpen lehetséges:
Az árat egytized peták pontossággal lehet megadni, tizedespont használatával.
A rendszer minden egységárat 64 darabra (/s) jelenít meg. A stackenkénti ár egytized petákkal osztható kell hogy legyen. Ha ez nem teljesül, a rendszer segítségül kiírja a legközelebbi 0.1p/stackre kerek árakat.
A tényleges tranzakciók már a teljes értéküket (db * egységár) egész petákra kerekítve teljesülnek. A kerekítés a közelebbi egész szám felé történik, de a kerek ár minimum 1 peták.
Minden kereskedő (játékos vagy csoport) egy anyagra csak egy aktív ajánlatot tehet. Ha már az adott anyagra tett ajánlatot, akkor az a /megse [anyagnév] paranccsal törölhető.
Vételi ajánlat tételekor az ár levonódik a megfelelő számláról. Az ajánlat teljesülésekor a vásárolt anyagok a raktárba kerülnek. Az ajánlat törlésekor az ár visszakerül a megfelelő számlára.
Eladási ajánlat tételekor a megadott anyag eltűnik a raktárból. Az ajánlat teljesülésekor a vételár a megfelelő számlára kerül. Az ajánlat törlésekor az anyag visszakerül a raktárba.
Ha a tőzsdén a megadott anyagra nincs ellenkező oldali (vételre eladás ill. eladásra vétel) ajánlat, akkor az ajánlat bekerül a tőzsdére. Az anyagra jelenleg ajánlatott tett játékosok értesülnek az új ajánlatról, és ezentúl az ajánlat látható lesz a megfelelő listákban.
Ha vannak létező ellenkező oldali ajánlatok, akkor a rendszer a legkedvezőbb egységárú ajánlattól kezdve, egységársorrendben haladva elégíti ki az ajánlatokat. Ha több azonos egységárú ajánlat létezik, akkor a korábbi ajánlat kap elsőbbséget.
Példa vételre: tegyük fel, hogy a játékos 1000 követ szeretne vásárolni legfeljebb 5p/s áron. A piacon ezek az eladási ajánlatok léteznek:
Ekkor a rendszer vásárol 384 követ 18p (3p/s) áron, majd 512 követ 32p (4p/s) áron - ez összesen 896 kő (ezek az eladási ajánlatok eltűnnek). A 6p/s árú kő drágább, mint a megadott egységár, ezért arra nem jön létre üzlet. A maradék 1000-896 = 104 kőre egy vásárlási ajánlat jön létre (104 kő 5p/s áron). Ez az új ajánlat bekerül a tőzsdére.
Az 1000 kő 5p/s ajánlat megtételekor a rendszer kerekítve 78 petákot von le a játékos számlájáról (1000 / 64 * 5). Viszont ennek egy részét a játékos olcsóbban vette meg: a 384 kőéert csak 18 petákot (3p/s) fizetett 30 (5p/s) helyett, illetve 512 kőért csak 32 petákot (4p/s) 40 helyett (5p/s). Az ebből eredő különbözetet (összesen 20 petákot) a rendszer visszautalja a játékosnak.
Példa eladásra: tegyük fel, hogy a játékos 800 járdát szeretne eladni legalább 10p/s áron. A piacon ezek a vásárlási ajánlatok léteznek:
Ekkor a rendszer elad 192 járdát 42p (14p/s) áron, 320 járdát 60p (12p/s) áron, majd a maradék 800-192-320 = 288 járdát 45p (10p/s) áron. A rendszerben egyetlen vételi ajánlat marad, 448-228 = 160 járdára 10p/s áron.